O nas

Cześć! Tu Hania i Jacek  – para podróżników na motocyklach ADV. We wrześniu 2022 roku opuściliśmy nasz dom w Katowicach, by 13 miesięcy później dotrzeć w indyjskie Himalaje.

Przejechaliśmy motocyklami 30 tys km i rzetelnie zwiedziliśmy 9 krajów. Co znaczy rzetelnie? Np. w Turcji spędziliśmy 2 miesiące, w Iranie 3 miesiące, a w Pakistanie pół roku. Docieraliśmy off-road’em do najdalszych wiosek, by poznać ich mieszkańców i sposób życia. Podróżowaliśmy w każdą porę roku w zakresach temperatur od -8 w słońcu do +45 w cieniu.  Pływaliśmy w  12 jeziorach, 5 morzach i odwiedziliśmy 8 z najwyższych przejezdnych przełęczy w indyjskich Himalajach.

przełęcz

Nasz pierwszy naprawdę duży podróżniczy projekt „Bałtyk – Himalaje” okazał się być preludium do znacznie większego wyzwania, które sobie postawiliśmy – odwiedzenia wszystkich kontynentów i podróży dookoła świata.

To podróż z naciskiem na poznanie Świata, nie na rekord przejechanych kilometrów i zaliczanie krajów. To podróż po autentyczność.

Jest listopad 2023. Zbieramy siły i w styczniu 2024 ruszamy dalej.

Super, że jesteś z nami!

Nasza historia

Poznaliśmy się… na drodze, a właściwie… w drodze do legendarnego krakowskiego klubu motocyklowego Expedition Club. Brzmi to może i banalnie, ale połączyła nas pasja do motocyklowych podróży. Potem okazało się że wspólnych pasji jest znacznie więcej i właściwie do tej pory odkrywamy razem kolejne.

Jacek Sky Diving
Hania i Jacek na szczycie Angel's Landing

Niemal od początku naszej znajomości mieliśmy także wspólne marzenie : przejechać na kołach legendarny jedwabny szlak. Doznać wolności wielotygodniowej podróży i doświadczyć nomadycznego życia bez daty powrotu do domu.

Tymczasem jednak wybraliśmy wyzwanie – budowę biznesu, rozwój naszej firmy ecommerce i budowę wnętrzarskiego imperium. To były piękne lata – pełne niezwykłych zwrotów akcji i nadzwyczaj sprzyjających okoliczności. Zbudowaliśmy wnętrzarską markę, sprofesjonalizowaliśmy logistykę handlowo-magazynową, udzielaliśmy wywiadów magazynom branżowym, a nawet wystąpiliśmy w telewizji w charakterze jurorów polskiego formatu Buy it Now.

Nasze stacjonarne życie zawodowe nie dawało się niestety „uzdalnić”. Dlatego najpierw szukaliśmy partnerów w biznesie z którymi moglibyśmy podzielić się zyskiem i rozwojem, a gdy ich nie znaleźliśmy w zamierzonym czasie – zdecydowaliśmy o sprzedaży przedsiębiorstwa, zanim nasze marzenia przybledną, a my sami staniemy się zbyt wygodniccy.

Po kilku miesiącach sprzedaliśmy firmę – nie za kwotę jaką byśmy sobie wymarzyli, ale wystarczającą by zainwestować w 2 mieszkania z których przy dobrych wiatrach co miesiąc płynie pasywny dochód. Pozostało kilkadziesiąt tysięcy które przeznaczyliśmy na hedonistyczne podniesienie komfortu podróży.

Yamaha Tenere 700 i Honda CRF 300 Rally

Sprzedaliśmy stare Tenery XT660Z i kupiliśmy nowe motocykle: Tenere 700 i Hondę CRF 300 Rally. Zaadaptowaliśmy je do dalekich tras z uwzględnieniem jazdy off road’em z pełnym obciążeniem. Zgromadziliśmy dokumenty podróży celowo decydując o tym które musimy mieć teraz, a które załatwimy później.

Nowe motocykle i test pierwszego campingu
Mapa punktów podróży znad Bałtyku w HImalaje

Skompletowaliśmy sprzęt piknikowy i biwakowy uważnie wybierając jak najlżejsze i jak najtrwalsze wyposażenie. Mapę zapełniliśmy pinezkami miejsc, które chcielibyśmy zobaczyć.  I 11 września 2022 roku wyruszyliśmy.

A teraz kilka słów od nas, indywidualnie:

Jacek Prowadzisz

Jacek

Ulubiony cytat?

Znalazłem go w Łodzi – był wypisany sprejem na śmietniku: „Wszyscy umrzemy, ale nie wszyscy żyjemy”

Gdybym mógł wrócić do dowolnego momentu w historii, udałbym się …

Do Ameryki w okolice roku 1900. W czas nieprawdopodobnych, technicznych innowacji i zmian. Chciałbym brać w nich udział.

Największą wdzięczność w życiu czuję za…

Za życie! Za bliskie mi osoby, za miłość, za pasję, za sprawność, za to czego doświadczam i co umiem. Za podróże!

Gdybym mógł jutro obudzić się z jakąś nową umiejętnością, chciałbym, by było to….

Mówienie we wszystkich językach. Nawet nie potrafię sobie wyobrazić ile ciekawych rzeczy bym się dowiedział.

Hania

Ulubiony cytat?

„Jeśli ktoś chce – szuka sposobu, a jeśli nie chce – szuka powodu.”

Gdybym mogła zjeść kolację z dowolną postacią historyczną, chciałabym ją zjeść z…

Z Czyngis Hanem. To był odważny wódz i znakomity strateg. Szybko i sprawnie wybudował imperium dzięki innowacyjnemu podejściu do tradycyjnych rozwiązań.

Wolność to dla mnie….

Przekonanie, że w każdej sytuacji moja reakcja jest moim wyborem. Wolność jest po prostu wzięciem pełnej odpowiedzialności za własne wybory.

Gdybym mogła jutro obudzić się z jakąś nową umiejętnością, chciałabym, by było to….

Pilotowania samolotów. Albo dowodzenia jachtem dalekomorskim. Najlepiej jedno i drugie